9.8.2022
Bratislava
STK Dekra Panónska cesta 47
22.4. 2023
Martin
STK-EK-KO s.r.o. Priemyselný park Sučany
15.4. 2023
Nitra
STK Robson Janíkovce
15.4.2023
Košice
STK Barca, Vozárova 3
15.4.2023
Termíny na podanie žiadosti: do 28. 2. 2023
10.6.2021
Mnohí priaznivci historických vozidiel sa v tejto dobe dostávajú k poslednej, vytúženej méte svojho snaženia, a tou je vlastníctvo historického vozidla a jeho následné použitie na ceste.
Medzinárodná organizácia FIVA, ktorej princípy sú uplatňované aj v našej legislatíve a v aplikačnej praxi pri výkone historicko technických kontrol, vychádza veteránistom v ústretí a po roku 2010 vydáva v poradí už tretí tzv. Technický kódex FIVA 2020 – teda súhrn pravidiel pre posudzovanie štatútu historického vozidla.
Prečítať9.6.2021
Kritériá hodnotenia historických vozidiel.
Na stiahnutie25.5.2021
Výsledkom bežného používania vozidla, jeho prevádzky na ceste, parkovania v exteriéri či v garáži / interiéri / počas niekoľkých rokov aj pri bežnej údržbe je vytvorenie patiny, viditeľnej najmä na karosérii.
Prečitať2.5.2022
počet | vyhovel | v riešení | nevyhovel | |
Martin | 35 | 25 | 9 | 1 |
Nitra | 22 | 17 | 5 | 0 |
Bratislava | 36 | 31 | 1 | 4 |
Košice | 20 | 18 | 1 | 1 |
celkom | 113 | 91 | 16 | 6 |
v riešení sú vozidlá, ktoré mali drobné, ľahko odstrániteľné nedostatky |
27.4.2022
Tu prinášame výsledky HTK za rok 2021
V priebehu roka 2021 podali vlastníci a držitelia vozidiel 377 žiadostí o HTK. Z rôznych dôvodov nebolo na kontrolu pristavených 34 vozidiel (9,0%).
Kontrolovaných bolo 343 vozidiel. Kontroly boli vykonané v riadnych termínoch vyhlásených ZZHV SR v Bratislave, Nitre, Martine a Košiciach. Okrem toho prebiehali HTK formou klubových a individuálnych HTK.
Celkové výsledky HTK za rok 2021:
Počet podaných žiadostí o HTK: 377
Nezúčastnil sa: 34
Počet vykonaných HTK: 343 - 250 automobilov / 93 motocyklov
Vyhovel: 302 (88,1%)
Nevyhovel: 21 (6,1%)
V konaní: 20 (5,8%) - žiadosti budú uzavreté v roku 2022
Okrem historicko-technických kontrol vykonávajú členovia komisie aj iné úkony. Na základe žiadostí bol vydaný 1 duplikát preukazu HV, vykonaných bolo 36 zmien vlastníka HV, vydaných bolo 7 potvrdení na trvalé vyradenie vozidla z evidencie.
25.5.2021
Formulár elektronickej žiadosti o HTK pre rok 2020 je potrebné vyplniť na administračnom portáli.
Elektronický formulár na vyplnenie je k dispozícii na serveri veterany.dostupnyweb.
Pre bezproblémové vybavenie žiadosti od jej podania až po vykonanie HTK je nutné konať v zmysle pokynov uvedených v časti Postup žiadateľa o HTK kde je uvedený link na vstup do formulára žiadosti a kroky pre jej vyplnenie.
V zmysle novej filozofie HTK je našou snahou využiť možnosti informačných technológií, komunikovať so žiadateľmi prostredníctvom elektronických médií a v konečnom dôsledku čo najviac vyhovieť žiadateľovi tak, že ak splní všetky požiadavky, doba na vydanie preukazu HV sa výrazne skráti. V prípade, že vozidlo pre ktoré už bol spracovaný elektronický formulár žiadosti o HTK pôjde na opakovanú kontrolu z dôvodu predĺženia platnosti preukazu HV, vyplňovanie novej žiadosti už nebude potrebné.
V prílohách na stiahnutie uvádzame vzory pre vyplnenie údajov v žiadosti o HTK pre automobil a pre motocykel. Sú síce v staršom formáte, ale usporiadanie údajov je rovnaké ako v novej elektronickej žiadosti.
24.5.2021
Európska smernica- zhrnutie.
24.5.2021
Cenník výkonov historicko-technickej komisie ZZHV SR platný od 1.7.2019
Dňa 19.6.2019 na svojom zasadnutí Rada zberateľov ZZHV SR mimo iné prerokovala aj cenník výkonov historicko-technickej komisie a upravila ods. 11, - zľavy.
Cenník nadobudol platnosť dňom 1.7.2019.
24.5.2021
Každý žiadateľ ktorý so svojim vozidlom absolvuje historicko-technickú kontrolu má nárok na vydanie zápisu z HTK. Tu prinášame jeho informatívny vzor.
24.5.2021
Zásady pre vykonanie
mimoriadnej historicko-technickej kontroly vozidla
Na základe žiadosti a po dohode s riaditeľom historicko-technickej komisie ZZHV SR je možné vykonať mimoriadnu (individuálnu) historicko-technickú kontrolu vozidla s týmito podmienkami:
1. Žiadosť o mimoriadnu HTK podáva vlastník/držiteľ vozidla riaditeľovi historicko-technickej komisie prostredníctvom výkonného sekretára ZZHV SR.
2. Termín konania mimoriadnej (individuálnej) HTK dohodne vlastník s riaditeľom historicko-technickej komisie ZZHV SR, resp. s povereným komisárom. Termín je určený tak, aby poverený komisár mal dostatok času na zoznámenie sa s dokumentáciou vozidla, spravidla 30 dní od doručenia žiadosti o HTK.
3. Pred mimoriadnou HTK prihlásené vozidlo absolvuje TK zvláštnu, originál protokolu vlastník/držiteľ vozidla odovzdá komisii spolu s ostatnými predpísanými dokladmi, ktoré sú uvedené v postupe žiadateľa o HTK
4. Priestory a vybavenie pre HTK zabezpečuje žiadateľ na vlastné náklady.
5. Cestovné náklady členom komisie hradí žiadateľ.
6. Cena za mimoriadnu HTK je stanovená v zmysle vydaného cenníka.
24.5.2021
24.5.2021
V zmysle medzinárodných technických kódexov F.I.V.A. sa historické vozidlo zaraďuje do triedy, typu a skupiny.
Pre ľahšiu orientáciu žiadateľa o priznanie štatútu historického vozidla v rôznych predpisoch a dokumentoch sme spracovali pomôcku, ktorá je tu na stiahnutie.
24.5.2021
Zásady pre vykonanie
klubovej historicko-technickej kontroly vozidiel
Na základe žiadosti klubu ktorý je členom ZZHV SR a po dohode s riaditeľom historicko-technickej komisie ZZHV SR je možné vykonať historicko-technickú kontrolu vozidiel s týmito podmienkami:
1. Žiadosť o klubovú HTK podáva písomne štatutárny zástupca klubu riaditeľovi historicko-technickej komisie prostredníctvom výkonného sekretára ZZHV SR. Súčasťou žiadosti je zoznam vozidiel a mená ich vlastníkov/držiteľov.
2. Klubová HTK môže byť z dôvodu rentability vykonaná za účasti minimálne 10 kontrolovaných vozidiel.
3. Termín konania klubovej HTK dohodne štatutárny zástupca klubu s riaditeľom historicko-technickej komisie ZZHV SR, resp. s povereným komisárom. Termín bude určený až po doručení všetkých žiadostí o HTK tak, aby mal kompetentný komisár k dispozícii najmenej 30 dní na ich kontrolu a pripomienky.
4. Pred klubovou HTK všetky prihlásené vozidlá absolvujú TK zvláštnu, originál protokolu vlastník/držiteľ vozidla odovzdá komisii spolu s ostatnými predpísanými dokladmi, ktoré sú uvedené v postupe žiadateľa o HTK. Pri vozidlách s bielymi EČV je možné preukázať sa platným protokolom z STK ( Protokol o kontrole technického stavu časť A - technická kontrola ). V tomto prípade bude vydaný preukaz historického vozidla s platnosťou aká je uvedená v predloženom protokole.
5. Priestory a vybavenie pre HTK zabezpečuje žiadateľ (klub) na vlastné náklady.
6. Cestovné náklady členom komisie hradí žiadateľ.
7. Cena za klubovú HTK je ako u riadnej HTK v zmysle vydaného cenníka.
24.5.2021
Organizačná štruktúra historicko-technickej komisie.
24.5.2021
Vážení žiadatelia o HTK,
proces historicko-technickej kontroly urýchlite a prácu komisie HTK uľahčíte ak so svojím vozidlom absolvujete v termíne pred HTK aj zvláštnu technickú kontrolu HV / bez emisnej kontroly! / na ktorejkoľvek STK v SR podľa Metodického pokynu MDVaRR SR č. 53/2016, účinného od 1.11.2016. V prípade vozidiel s drevenými spicovými kolesami sa brzdná skúška vykonáva mimo valcovej skúšobne bŕzd, teda na spevnenej ploche v areáli STK pomocou deceleromeru. Pre plynulý priebeh zvláštnej TK je dôležité si vopred zistiť umiestnenie výrobného čísla na karosérii alebo na ráme historického vozidla!!!
Za vykonanie TK zvláštnej pred vykonaním HTK v riadnom termíne vyhlásenom ZZHV SR bude poskytnutá zľava z ceny HTK v zmysle platného cenníka.
24.5.2021
Tu prinášame aktualizovanú metodiku historicko-technickej kontroly vozidla.